jawsefine.blogg.se

You can get it if you really want

Publicerad 2015-05-14 22:11:00 i Allmänt,

Idag har jag gjort mitt andra pass på Crossfit Örebro. Det var precis lika underbart som första gången, om inte mer! Det går typ inte att beskriva exakt vad som gör att jag blir så himla glad och uppiggad av det. Det är typ hela grejen, bara. Kan ju i alla fall meddela att jag har hittat rätt
 
Dagens tre positiva om mig själv:
1. Jag är atletisk (det tycker jag är viktigt hehe)
2. Jag är fanimej asbra på att köra bil
3. Jag är lättlärd (om det gäller nåt jag gillar förstås) ;)
 
Det var ju ledigt idag. Såå himla underbart! Tog mig en liten sovmorgon och sen for jag iväg till pärona. Därefter blev det handla mat.. men nu känns det som att jag redan ätit upp allt. Hehe.. illa. Får köpa mer! 
 
Dagens pepplåt, som är så grym så man bli ju alldels aspepp och hur glad som helst:
"You can get it if you really want" med, the one and only, Jimmy Cliff.
 Lite reagge i vardagen är bara hälsosamt och stärkande för själen, så ta en lyssning på den vettja!
 
Idag gjorde vi en 8 min AMRAP som innehöll:
100m rodd
7 marklyft
7 push press.
Så man skulle alltså göra så många rundor man orkade. Jag gjorde 5 hela + rodden på 6e varvet. Var sjukt besviken direkt efteråt, men den vände jag på det hela och kände "Fan vad grym jag är! Pressarna gick super och marklyften med". Jag är ju inte så stark än, så att tala om vikter känns lite löjligt, men jag tänker göra det ändå för att det blir kul att läsa dom här inläggen igen om typ ett halvår ;) Idag körde jag marklyft på 35kg, push press 15kg. Kan ju ta betydligt mer i mark men när man ska "hetslyfta" i AMRAPen så blir man astrött, och då är det bättre med lättare vikt och att man gör det på rätt sätt. Så känner i alla fall jag. 
 
Det är verkligen en otroligt viktig del i mitt liv att få träna som jag gör nu. Jag känner mig inte alls lika "ihålig" lägre, eller i alla fall inte de dagar som jag får träna ordentligt. Skönt att jag även har en läkare och en kurator med mig som pushar och säger att jag ska fortsätta med det. Träningen har nog på många sätt räddat mitt liv.
 
Red en sväng på pålleplutt på dan också. Hon ville först absolut inte komma in från hagen.. Kan i och för sig förstå henne för solen sken och en massa folk stod och matade hästarna med gräs som växer utanför hagen (det bästa gräset tydligen...) så hon sprang iväg när jag försökte fånga henne. Efter en kvart gav jag upp. Gick ner senare, och då var jag beredd med godishink! Lurade henne och fick fast henne ;) Gäller att va smart när man ska hantera dom där djuren! Själva ridpasset gick bra. Jag hade väl tankarna lite på annat håll, och skulle gärna ha hoppat några terränghinder istället. 
 
Imorgon är det jobb igen. Men jag jobbar bara mellan 8-10, för det är halvdag och jag jobbar ju bara 50%. Så kan väl inte påstå att det känns jättejobbigt eller tråkigt att gå dit imrogon. Bara att kötta på!
 
God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela