jawsefine.blogg.se

Utmaning

Publicerad 2015-05-12 21:36:00 i Allmänt,

Jag har ju som sagt börjat utmana mig själv. Idag var ännu ett steg på vägen. Först och främst så åkte jag själv till kuratorn. Alla andra gånger har min kära mor följt med för jag tycker att det är riktigt jobbigt att gå dit. Men idag klarade jag mig alldeles själv. Bra jobbat! MEN, dagens stora utmaning var såklart crossfiten! Trodde jag skulle krevera innan, men jag tog mig dit. Så fort jag klev innanför dörren så kände jag mig hemma! Jäklar vilken härlig stämning! Alla hejade och pratade med varandra, gav lite high fives till folk som var klara för dagen. Alltså, jag älskade stället från första sekund! 
 
Vi var 5 glada tjejer som var där och körde. Killarna som anmält sig hade tydligen fegat ur haha! Nej, men dom hade fått förhinder eller nåt. I alla fall, vi 5 gjorde uppvärming och sen var det dags att öva inför den avslutade WODen. Google it ;) Vi gick igenom squats, armhävningar och situps. OBS! crossfit-style! Det kändes bra. Jag kände mig rätt stark. Halleluja, tänkte jag, nu kanske woden går att överleva! Eftersom vi var noobies så fick vi såklart de lättaste grejerna, och såhär såg våran WOD ut:
- 200m löpning
- 15 squats
- 15 armhävningar
- 15 situps
-12 squats
- 12 armhävningar
- 12 situps
- 9 squats
- 9 armhävningar
- 9 situps
- 200m löpning
 
Man skulle göra det så snabbt man kunde. Jag gjorde det på 6,23min.
Om en månad, när kursen slutar, så ska vi göra om denna WOD för att se hur pass mycket bättre man blivit. Det ska bli väldigt intressant hur mycket framsteg man kan göra på en månad. Riktigt peppande!
 
Och för er som undrar.. att träna och vara aktiv är en del av min "medicinering". Har ni ytterligare frågor hänvisar jag till min läkare.....
 
Dagens tre positiva om mig själv:
1. Jag är positiv!
2. Jag är modig
3. Jag är stark (mentalt)
 
Nu måste jag hoppa in i duschen och sen krypa till sängs. Det är en ny dag imorn! Och efter det är det torsdag, då är det crossfit igen! ;)
 
Ha det fint!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela