jawsefine.blogg.se

På gång!

Publicerad 2015-05-10 21:47:00 i Allmänt,

Det finns folk som får ens dag att lysa upp lite extra lika väl som det finns de som verkligen kan dra all energi ur en på två sekunder. Jag har bestämt mig för att de sistnämnda absolut ska hållas på längsta möjliga avstånd från och med nu! Det är verkligen på tiden! 
 
Jag är en väldigt glad och sprallig person men de senaste åren har jag låtit mig påverkas så mycket av andra människors negativitet. Jag är dessutom en "känslomänniska" så jag tar lätt på mig andras problem. Alltså jag tar på mig känslan av att jag också har problem med något eller är deppig över något, fast det egentligen inte är så. Det blir man rätt så låg av. Men nu har jag alltså bestämt mig för att bara umgås med människor som ger mig glädje och POSITIV energi
 
Den här helgen har varit en bra start på "mitt nya liv". I lördags var jag på tatueringsmässa med en människa som får mig på bästa humöret och som dessutom har nån konstig effekt på mig - för jag blir så lugn i hans närvaro. Men det är najs! Tyvärr var väl mässan inte så mycket att ha, men det var ändå kul att se alla coola människor som gör det de brinner för, och de är så himla duktiga konstnärer. 
Idag, söndag, har också varit helt awesome. Har sovit hos mina föräldrar sen i torsdags pga att en person inte är så trevlig mot mig from time to time. Men nog om det, det här skulle vara ett glatt inlägg! :) Sovandet hos föräldrarna har inneburit god mat och många partier poker! Det har nästan varit som en liten minisemester. Sjukt värt! 
 
Min häst har levererat på TOPP hela helgen. Hon är så superfin att rida så jag blir alldeles överlycklig! Kan inte skryta för lite om henne. Hon är det bästa i mitt liv! Det är hon som gör att jag orkar ta mig upp på mornarna. Tack Anna för att du tipsade mig om henne! Tack mamma och pappa för alla resor ner till Skåne så jag kunde få hem henne! Tack Fia för att du lär mig rida på henne! Utan er hade det aldrig varit möjligt. Utan er hade jag inte varit såhär lycklig!
 
Imorgon kommer den bästaste vännen i hela världen hem från sin semester! Jag längtar ihjäl mig! Skynda dig hem Kajsa
 
Nu ska jag börja med nåt som Paal Evjenth tipsade om. 3 positiva saker om mig själv.
1. Jag är snäll
2. Jag berömmer andras lyckanden (tex när nån gör nåt bra på ridbanan)
3. Jag har nära till skratt
 
Nästa helg är det tävlingsdags igen! Det ska bli galet kul. Men av nån anledning (feghet?!) så anmälde jag mig bara till en klass. Och det är en låg klass.. Vet inte hur jag tänkte riktigt. Men det blir väl bra ändå! :) Skön start om inte annat! Det är hoppning jag snackar om. Tagga tagga!
 
Från och med nu ber jag vänligt men bestämt att ni som har nåt trist och urdumt att säga håller er på avstånd. Gärna milslångt. I got no time for you! FÖR JAG ÄR GLAD! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela