jawsefine.blogg.se

Måndagsafton

Publicerad 2015-05-11 11:55:12 i Allmänt,

Då är det måndag igen. Veckorna verkligen springer förbi. Hur är det möjligt? Man får se till att hänga med så man inte missar en massa kul! 
 
Börjar med tre positiva saker om mig själv:
1. Jag är omtänksam
2. Jag är ärlig
3. Jag är hjälpsam
 
 
Igår skrev jag om att jag under en lång period i mitt liv har levt med mycket negativitet. Tänkte skriva lite om det nu. Det handlar mycket om att jag inte känt att jag räcker till. Det har varit i väldigt många olika tillfällen som jag känt mig helt värdelös, misslyckad och otillräcklig. Och fått höra det också. Självklart har jag fått höra att jag är bra, duktig osv, men det har ju aldrig riktigt gått in. I alla fall inte lika mycket som det dåliga har fastnat i mitt huvud.. Det hela gick till slut så långt så jag blev väldigt tillbakadragen och upplevdes/upplevs nog som väldigt blyg. Eller kanske till och med dryg. Men det hela har grundat sig i att jag inte vågat säga något, för mina åsikter var ju ändå "fel".. Nu har jag ju förstått att det inte stämmer. Mina åsiker betyder visst nåt, och jag är bra på saker. Så det så! Kan bli lite småsur på att det tagit mig såå många år att inse det, men men, bättre sent än aldrig antar jag!? 
 
Nu är min tid här. Nu är jag redo! Ingen kommer nånsin mer kunna trycka ner mig och få mig att må dåligt över att jag är jag. 
 
Jag har gett mig själv en utmaning. Den är inte så stor eller svår, men det är ändå en utmaning. Jag vill lära mig att hoppa hopprep. Målet är att "kunna göra det i sömnen". Jag har resten av året på mig. Men jag tror verkligen inte att det kommer ta såå lång tid. Fast det återstår väl att se! Har kollat teknik-videos imorse när jag åt frukost. Så nu är jag redo att ta mig an utmaningen!
 
En sak som jag tänkt på ett tag är hur dåliga folk är på att ge varandra komplimanger. jag menar, hur glad blir man inte när nån säger att man gör nåt bra? Eller att man är snygg? Eller berömmer en, ja, oavsett vad det nu än kan vara. Idag fick jag höra, två gånger!, att jag hade en snygg tröja på mig = dubbelt glad! Så, kom igen, gör nåns dag lite bättre med att säg nåt snällt! Det får man alltid tillbaka förr eller senare. :)
 
Min dator tycker att jag ska byta batteri. Jag vet ingenting om sånt. Så jag hoppas att den överlever i alla fall. 
 
Idag är det Måndagsafton. Det är mitt på dagen nu. Men det är afton som i julafton, midsommarafton etc. Det gör hela dagen lite mer bra! Känn efter själv. Visst blir man lite mer positiv? Tjoho, det är ju Måndagsafton idag! 
 
Har precis ätit lunch. Standard. En toscanabiff (ofc väldigt vegetarisk), massa broccoli, keso + sweet chili sås! Så gott! Det är megasmarr! Drack Proviva hallon/blåbär till. Den smakar lite suspekt. Alltså jag tror att det är vanlig blåbärssoppa hela tiden, men så är det lite surt av hallonen. Det blir lite knas :) Men det är gott ändå.
 
Ha det fint.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela